Thursday, February 10, 2011

.... tak mahal pon...

ditulis oleh farah pada 3:39 AM
Reactions: 
salam...

masa umur ku 17 tahun (tak silaplh) di mana aku dapat mengumpul duit aku sendiri walaupun duit-duit tue datang daripada mak aku sendiri..
sehinga aku dapat membeli sebuah buku ..terasa sangat best
bila dapat beli dengan duit sendiri ...buku tu tak der lah mahal sangat...
buku tue tak lah besar sangat..hanya sebesar tapak tangan aku nie jer...
aku jaga buku tue baik2...sebab kan aku sayang buku tue aku baca dia setiap hari..
tak pernah habis untuk membaca nya...kadang2 ulang lagi walaupon dah habis ...
aku letak dy kat tempat yang special ...khas untuk dy...


tapi ...
aku tak pernah nak paham makna isi kandungan nyer....
terasa cam ...oh kudusnya diri nie...
padahal aku belajar jer bahasa tue...

tapi ...
tak pernah nak paham...mungkin aku tak hbs belajar lagi dan aku perlu belajar lagi...
dan aku tak praktik kan ...

sekarang..

aku..masih letak buku tue kat tempat yang special..
tapi...
aku dah jarang membaca nyer...
klo lah buku tue ada perasaan aku rasa buku tu dah ngajuk ngan aku nie..
sampai hati aku buat buku tue cam tue...
terasa bersalah...kesian buku tue...
aku tak tau cam ner aku boleh mengabaikan buku tue...
oh tidak...
bukan nya aku tak ada masa ..entah lah aku pon tak tahu kenapa???

TAK NAK....

AKU TAK NAK ABAIKAN BUKU TUE...
aku sayang buku tue...

KINI...
aku ingin menjaga buku tue kembali ...ingin membaca nya slalo...
aku harap aku buat apa yg aku tulis ni..
kerana buku nie lah yang akan menenangkan hati kita dan mendekatkan
kita dengan maha PENCIPTA.....

SAYANGI LAH AL-QURAN iaitu kalam Allah

Sebagai orang Islam, kita dipertanggungjawabkan beberapa perkara ke atas Quran, antaranya:

1. Memelihara dan menjaga kesucian Quran supaya tidak tercemar ataupun dicemar, dihina ataupun dipermain-
mainkan dan sebagainya.
2. Mempercayainya sebagai kitab Allah yang suci dan qadim.
3. Mempelajari dengan membaca dan memahami segala isi kandungannya.
4. Menghayati dan beramal dengannya secara keseluruhan dalam aspek kehidupan.


 


layakkah aku untuk menulis begini....         

         

2 comments:

atOn on February 10, 2011 at 12:45 PM said...

"layakkah aku untuk menulis begini...."

farah!! nape kate cenggitu??
hmm, kita pon sama..kadang kala, tanpa kita sedar yang kita dah terabaikan Kalam Allah tu..

thanx sbb mengingatkan org..
syukran ya sahabat~ :)

farah on February 10, 2011 at 11:28 PM said...

sama2 sayng....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

FaRaH SaBHaN Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei